Článek ve zpravodaji

Na zimní sporty je potřeba být fit

ZPĚT NA AKTUALITY

Jak H.E.A.T. program funguje

H.E.A.T. program je nový program fitness, který využívá mechanického běžícího pásu. Je to cvičení s vysokým energetickým výdejem. Vychází z požadavku maximálně využít účinnost a blahodárnost přirozeného pohybu - chůze. Různé variace chůze v rytmu hudby umožňují souvislý a dynamický trénink.

S čím dokáže cvičení pomoci

Zakladatelé vytěžili maximální zisk z nejjednoduššího způsobu cvičení. Chůze je nejrozšířenějším zdrojem aktivity, aby se člověk cítil dobře a fit. Proto je tato aktivita určena i pro jedince méně aktivní a starší. Chůzi může praktikovat každý, bez ohledu na věk, váhu nebo aktuální kondici.

Fakta a čísla

Každý zdravý člověk by měl ujít denně 10 000 kroků (přibližně 7km). Hlavní část H.E.A.T. lekce trvá 45 minut a ujde se při ní přibližně 5000 kroků – tím máme poloviční denní dávku kroků s vyšším energetickým výdejem. Ani sezení v kanceláři nebo dojíždění autem tak nedokáže ohrozit připravenost těla na šok v podobě pohybového nasazení při zimních sportech.

Čím hodinu H.E.A.T.u doplnit

H.E.A.T. je cardio lekce. Doplnit jí lze lehkým posilováním fitballu (velké míče), fitboxem nebo bosu. Pilates je pak volba doplňku vhodného pro všechny věkové kategorie. Skvěle posiluje hluboký stabilizační systém, který se na sjezdovce určitě bude hodit a jako bonus i pánevní dno a spodní břišní svaly – to je přidaná hodnota, kterou určitě ocení zejména ženy.

Otázka lektorce Martině Tögelové: Jak probíhá lekce H.E.A.T.u?

“Lekce začíná zahřívací fází – klidné tempo, zvyšujeme pomalu rychlost i s přidáním paží a tím zapojení celého těla. Můžeme simulovat i chůzi do velkého kopce pomocí nastavení pásu až o 40 stupňů. Na konci je odpočinková fáze, vydýchání a strečink. Po celou dobu lekce nás provází motivační hudba.”

Proč H.E.A.T.?

  • Přirozený pohyb
  • Nezatěžuje klouby a páteř, snižuje hladinu cukru, cholesterolu
  • Zvyšuje odolnost proti stresu
  • Pomáhá posilovat svalstvo - stabilizační
  • Skupinová aktivita – motivace
  • Široký záběr lidí
  • Individualita jedince – každý si určuje své tempo
  • Časová nenáročnost – až 700 Kcal spálených při jedné lekci

Hraní s míčem není jenom pro muže. Fitball je ideální cvičení pro ženy.


Pro ženy každého věku, které nemají rády cvičení v rychlém tempu a nechtějí se učit složité pohybové sestavy.

Jak Fitball funguje

Při cvičení se aktivně zapojují zejména hluboké svaly zad, je procvičováno také stabilizační svalstvo trupu, což preventivně předchází bolestem zad. Kvalitně je rozvíjena rovnováha. Nezatěžují se kloubní struktury těla a posiluje se svalstvo pánevního dna.

Postupné procvičení těla

Cvičí se za doprovodu motivační hudby ve středním tempu, kdy se člověk v sedu na míči neustále rytmicky pohupuje, k pohybům nohou se přidávají i paže (zahřátí). Následují jednoduchá posilovací cvičení (paže, břicho, hýždě, stehna). Nechybí závěrečné protažení svalových skupin a relaxace.

Pokud se Vám zdá Fitball tím způsobem cvičení který hledáte, přijďte si ho vyzkoušet. Aktuální rozvrh najdete na  webových stránkách


Posilovna, kardio zóna, studiové hodiny, zumba, pilates, Nike Dynamic Training, sebeobrana, solárium, masáže, nutriční bar, dětský koutek a další ve fitness centrum Radotín.
Navštivte nás v ulici Vrážská 1562, 153 00, Praha 5 - Radotín Nové služby, moderní studiové hodiny, individuální i skupinové tréninky s trenérem a opravené prostory.
Pro lepší motivaci a atmosféru.
2017 FITNESS Radotín s.r.o., Všechna práva vyhrazena. Vytvořeno v Brand New.